Pages

29 Aralık 2010 Çarşamba

Blogdaki Fotoğraflarımın İzinsiz Kullanılması

Dün akşam eve gittiğimde değişik bir kurabiye denemek istedim..
Denemek ve güzel olursa sizinle paylaşmak...

Googlea "katı yağsız kurabiye" yazdım ve görselde arattım..
Bir de ne göreyim, benim tahinli kurabiye tarifimi paylaştığım gün eklediğim kurabiye fotografım başka bir sitede daha var. Önce emin olamadım acaba yanılıyor muyum dedim ama hayır, arkada gözüken masa, sandalyeler vs herşey aynı..O fotoğraf benim...Hiçbir alıntı ibaresi yok veya bloguma atıfta da bulunmamışlar...
Google'a "kati yağsız kurabiye" yazip görselde arattığınızda çıkan 2. ve 3. resim benim, ikisi de aynı..
Zaten yan yana o kadar komik gözüküyor ki...

İşte benim fotoğrafımın kullanıldığı site;
http://www.ilimhazinem.com/margarinsiz-cesitli-tatli-tuzlu-tarifler-t88891p2.html?s=db010a7ec2374afd9210a8616aabd2bc&

Bu duruma çok şaşırdım ve üzüldüm,
fotoğraflarımızı koruyabileceğimiz bir yol yok mu?


11 yorum:

Sayın KARACA dedi ki...

Yaa aslında bazı sitelerde görsellerin üzerine sağ tıklamayı engelliyorlar. Yani sağ tıklayıp kopyalayamıyorsun. Ama almak isteyen yinede alıyor. Ekranı print Screen yapıyor yine alıyor. Bundan kurluş yok gibi :(

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

çok can sıkıcı, poh poh perısının de cocugunun fotoğraflarını baska bır yerde kullanmıslar. su anda fazlaca gundemde bu konu.

nehircce dedi ki...

Canım, benim bildiğim kadarıyla da yok :( yalnız fotoğrafın ortasına bir yerine bloğunun adını yazman belki caydırıcı olabilir.Dilerim bir daha yaşamazsın. sevgiler.

Chilek dedi ki...

Bunu belki Burcu bilebilir, bende ilgili maddeyi blogumda paylaşıyorum ama yaptırımını araştırmadım:(

Selin Ergeçer dedi ki...

Hepinize tesekkur ederim desteginiz icin, gercekten de kotu bir durum bu ve sanirim bir caresi yok... En iyisi bu konu ile ilgili bir yazi yazmak, en kisa zamanda halledecegim bunu...

NiLaY dedi ki...

Selincim maalesef hukuki olarak ciddi bir yaptırımı yok bu işin, emek hırsızlığı kişinin ahlaki değerlerine kalmış gibi görünüyor ki etrafımızda ahlaksız insanlarla dolu.. bence de sen fotoğraflarının üzerine blog adını yapıştır belki birilerini caydırabilirsin böyle.. çok geçmiş olsun umarım bir daha başına gelmez

Selin Ergeçer dedi ki...

Nilaycim dogru bu tamamen kisinin kendisi ile alakali... Blog ismini yazmak iyi bir fikir olabilir, gerci nasil yapildigini bilmiyorum, ozel bir program mi gerekiyor? O kadar bilmiyorum ki, sorularim bile komik olabilir :)

bilge dedi ki...

Emeğe saygısızlık diyorum..
Teknolojiden pek anlamadığım için resimleri yayınlayınca altına resimleri kızım çekti diye yazmak zorunda kalıyorum başka bir şey gelmiyor elimden

yeni yılınızı en iyi dileklerimle kutluyorum..sevgiler..

Selin Ergeçer dedi ki...

Sevgili bilge,gercekten de emege saygisizlik...ama yorumlardan anladigim kadariyla yapilacak pek de birsey yok...
Sizin de yeni yiliniz kutlu olsun,sevgiler :)

inthemorning dedi ki...

küçük bir resim editleme programı ile blogunuzun adını yazabilirsiniz büyük, ama resmi bozmadan şeffaf tonda. Çok etkili.
sevgiler.

Selin Ergeçer dedi ki...

inthemorning, o kadar beceriksizim ki bu konularda, hangi programi indirecegimi bile bilemiyorum :) yine de yardiminiz icin cok tesekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...