Pages

6 Aralık 2011 Salı

Et Soteli Çanak Kereviz



Kereviz çok yararlı bir sebze olmasına rağmen birçok kişi kereviz sevmez çünkü kendine has keskin bir tadı vardır. Oysa ki diğer tüm sebzeler gibi, kerevizin de sağlığa yararlı birçok özelliği var.

Kereviz nelere iyi geliyor, şöyle bir bakalım;
"Kerevizin yaprak ve saplarının, bol vitaminleri ve çeşitli madeni maddeleriyle çok faydalı olduğunu belirten uzmanlar, mideyi kuvvetlendirdiğini ve iştah açtığını bildiriyor. Uzmanlar, kerevizin, iç salgı bezlerini ve özellikle vücutta çok çeşitli vazifesi olan böbrek üstü bezlerini çalıştırdığını, sinir yorgunluğunu da önlediğini ifade ediyor. Kanı pisliklerinden temizlediğini ve sivilcelerin geçmesine, yüzün pembe bir hal almasına yaradığını vurgulayan uzmanlar, kerevizin diğer faydalarını şöyle sıralıyor: "Karaciğerin şişliğini giderip onu yorgunluk maddelerinden temizliyor. Sarılığı gideriyor, böbrekleri çalıştırıyor, fazla suyu dışarı atıyor. Böbreklerden kumu, taşı döküyor. Şişmanları zayıflatıyor ve cinsel faaliyeti çok arttırıyor."
Daha detaylı bilgi için tık tık...

Eh kereviz seven biri olarak, geçen gün Macrocenter'da gördüm bu çanak kerevizleri ve hemen kaptım tabii ki :) Enginar gibi temizlenmiş hazır satılıyordu. Bu kerevizleri evde portakal suyuyla birlikte pişirdim ve ayrı bir yerde de üzerindeki et soteyi hazırlayıp çanak kerevizlere doldurdum :)

Sonuç bence çok güzel oldu, görüntüsü iştah açıcı, tadı da çok lezzetliydi...
Eğer değişik bir görüntü istiyorsanız bu çanak kerevizler tam size göre, benden söylemesi :)



6 yorum:

FıstıklıTombi dedi ki...

bunlar neden bana enginarı anımsattı ve benim canım neden kereviz postunu okuyunca enginar çekti :)

ellerine sağlık
harika ve nefis görünüyorlar

Chilek dedi ki...

Sevemedim ama bu kış aramı düzeltmeyi düşünüyorum kendisiyle:)

Cemre dedi ki...

kerevize ba-yı-lı-rım! keşke her mevsim olsa. ben daha çok kıymalısını ve zeytinyağlısını yaparım. içine biraz patates, havuç ve kırmızı biberde katarım renk olsun diye. son dönemde portakallısı çok revaçta ama ben evde ne varsa onu kullanıyorum; limon, mandalina, portakal...etlisini hiç denemedim ama aklımın bir köşesine yazdım ilk fırsatta deneyeceğim :))

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık harika gözüküyorlar :) bu kadar çok yararı olduğunu bilmiyordum iyi oldu öğrendiğim sevgiler :)

Selin Ergeçer dedi ki...

DarLacım tam da senin söylediğin gibi bunlar enginar kılığına girmiş kerevizler de ondan canın enginar çekti :))

Chilekcim,o halde mutlaka portakalla pişir,kerevizin o keskin tadını kırıyor ;)

Selin Ergeçer dedi ki...

cemrecim, bir de bu şekilde dene,çook lezzetli oluyor :) senin hazırladığın şekilde garnitürlü de çok seviyorum,ne güzel bol bol yeriz bu kış :)

Burcucum,çok teşekkür ederim :) evet çok yararlı gerçekten de,bol bol tüketmek lazım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...