Pages

5 Aralık 2011 Pazartesi

Sokak Hayvanları İçin Önerisi Olan?

Gün geçmiyor ki sokakta bir hayvana eziyet edilmesin, zorla götürülmeye çalışılmasın. Her gün abuk subuk içerikte bir sürü haber görüyoruz, yok biri tekmeyle kedi öldürür, yok diğeri canlı canlı kedi yakar, yok bir başkası da köpeği arabanın arkasına bağlar ayaklarını parçalar ve daha neler neler...Saysam bitmez.

Evet bunları okuyoruz, evet üzülüyoruz, 1-2 gün konuşuyoruz, sonra hoop yeni bir eziyet haberi geliyor ve eskisini unutuyoruz.

Ben artık unutmak istemiyorum. Bu konuda neler yapabiliriz? Daha doğrusu birşey yapabilir miyiz?
Burada beni takip eden/benim takip ettiğim birçok güzel kalpli blogger arkadaşım var. Hepinizden öneri bekliyorum...Birleşsek, birşeyler yapsak? Her türlü yoruma açığım, ne olur fikirlerinizi benimle paylaşın...
Ben artık hergün gelen eziyet haberlerini okumaktan bıktım. Birşeyler değişsin istiyorum ve madem ki kendiliğinden değişmiyor, biz değiştirelim o halde? Ne dersiniz?


9 yorum:

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Selinciğim bu konuda bireysel çabalar ne yazık ki yeterli olmuyor. Yel değirmenleriyle savaşmak gibi bir şey... Yapılacak en iyi hareket birlikten kuvvet doğar misali bu konuda örgütlenmiş derneklerle iletişime geçmek. Karınca kararınca maddi- manevi yardımda bulunmak. Dohayko bu konuda çalışmalarını beğendiğim bir kuruluş Sen nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama ben SEHAYDER üyesiyim,bu kuruluş İzmir'de faaliyet gösteriyor. Sana kolaylıklar dilerim güzel gönüllü genç arkadaşım !

Chilek dedi ki...

Bunu konuşmuştuk hatırlarsan, barınaklara tam inancım olmadığından ben mücadelemi bireysel veriyorum. Emin olduğum bir barınak var Ankara'da, sadece oraya yardım (para) yapıyorum.

Diğer barınaklarda paranın nereye kullandığını bilemediğim için ihtiyaç duyurusu olduğunda oralara da mama yardımında bulunuyorum. Olaylar Bolluca katliamında nasıl reklam malzemesi olduysa, olmasını istemiyorum çünkü!

Arabada kedi ve köpek maması taşımak bence en etkili bireysel yardım, kabul ediyorum biraz kokuyor bagaj ama olsun. İnan bana toplu olarak ne yapabiliriz? kısmında ben de çok düşünüp senin gibi tıkanıp kalanlardanım.

Bakalım bu postun sayesinde belki bir şeyler çıkar, biz de el atarız:)

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

Selincim iyi yüreklim, ne yapacaksan ben varım bilmeni isterim...

Meyra dedi ki...

Selincim bende bu konuda sağlam bir dernek kurulup topluca her bir elden hayvanseverin elele iş çıkarmasından yanayım..Ama bu ülkede ne kadar birlik olunup ses getirir muamma!! Bireysel yapılan düzenli yardımlardan başka iş çıkarmı yada çıkarılabilirmiki sanmıyorum..Sebep bürokrasi kısmı..Önemli olan bürokratik destekle canlandırmak.İş daha kolay ve daha ciddi olur diye düşünüyorum.En çokta senin gibi yürekli bir bürokratın olmadığı bu ülkede kimden medet umulurki düşüncesindeyim:((ama burada senin sesinle çıkan her karara fikre destek olurum seve seve...

Cemre dedi ki...

aynı soruları, fikir uçuşmalarını bende çok yaşıyorum maalesef..elimizden ne gelir bir bulabilsem, barınaklara yardım ediyorum ama benimkisi bireysel bir girişim, birlik olmak gerek.
kendi adıma sokakta kalan küçük yavru kedimizi evlat edindim. bence pet shoplarda cins hayvanlar aramaktansa her birey sokaktan bir hayvanı evlat edinse bu kadar başıboş, evsiz hayvan kalmaz sokaklarda ve eziyet görmez :(

Unknown dedi ki...

bunları yapanlara ınsan demek bile ıstemem acıkcası :( gercı biz insanlarımıza kadınlarımıza neler yapan kişilerin oldugu bir vatanda yasarken hayvanlarımıza yapılanları dusunmek bıle ıstemem acıkcası.bir cok sanatcı bırcok köşe yazarı ellerinden gelenı yapmaya calısıyorlar ama bır turlu sonuclanmıyor :( en kısa zamanda cozume ulasır ınsallah sevgıler...

Robin Goodfellow dedi ki...

düşünüyorum, elimden geleni de yapmaya çalışıyorum, ama bireysel çabalar dışında bir çözüm henüz bulamıyorum. ben de bari etrafımdaki insanları bilinçlendireyim çocuklara hayvan sevgisi vereyim diye didiniyorum. Bence en önemlisi çocuklukta hayvan sevgisi, çevre sevgisi değerleri verilmesi. of hayvansever olmak çok üzücü, insan kendisini çok çaresiz hissediyor :(

Selin Ergeçer dedi ki...

Gelen yorumlar beni çok mutlu etti açıkcası çünkü az sayıda bile olsa gördüm ki benim gibi barınaklara yardımlar yapan, sokaklarındaki hayvancıkları besleyen iyi kalpli arkadaşlarım var. Uzun vadede ne yapılabilir bilmiyorum. Birçok ünlü bu konuda çabalıuor, evet ama sonuç tam alınamıyor. Galiba bu şekilde yardım etmeye devam edeceğiz,elimizden geldiğince barınaklara ve sokaktaki hayvancıklara sahip çıkacağız :(

Adsız dedi ki...

HARIKASINIZ SOKAK HAYVANLARINI HICTEN SAYIYORLAR ONLARINDA CANI VAR VE YASAMAYA HAKI VARDIR YENMEYEN YEMEKLER ARTAN YEMEKLER LUTFEN COPE DEGIL BIR TASA KAPI ONUNDE BIRAKSALAR INSANLAR BU ZORLU SARTLAR ALTINDA LUTFEN LUTFEN UNUTMAYINIZKI HAYVANLARI SEVMEYEN INSANLARIDA SEVEMEZ KESKE DAHA FAZLA GELSE ELIMDEN ZAVALI DOSTLARIMIZA YARDIM ETSEM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...