Pages

12 Temmuz 2011 Salı

İSTANBUL HATIRASI



Yine bir tatil, yine bir kitap :)

Tatillerin en sevdiğim yanı, bol bol kitap okuyabilmektir. Kimse sizi rahatsız etmez, yapılacak iş yoktur,
ev işi hiç yoktur... Yapılacak tek şey; güneşlenip, havuza-denize girmek ve kitap okumaktır :))

Bu tatilimin başrolünde ise "İstanbul Hatırası" vardı...
Yazarı, Ahmet Ümit...

Çok güzel, çok sürükleyici, çok bizden bir kitap. Okurken gerçekten, romanda bahsedilen bütün mekanları bir bir gezmek istiyor insan...
İstanbul'da yaşadığı halde, İstanbul ile ilgili ne kadar az şey bildiğini fark edip üzülüyor.

Özetle, kitapta cinayetler işleniyor. Kitabımızın kahramanı ise bir başkomiser.
Ekibi ile cinayetleri çözmeye çalışıyor. İşin ilginci, her bir ceset, İstanbul'da farklı bir tarihi eserin altına bırakılıyor. Ekip, cinayetleri çözmeye çalışırken, aynı zamanda bu tarihi yapıların önemini de çözmeye çalışıyor. Çünkü ancak bu şekilde, katilin veya katillerin ne mesaj vermeye çalıştıklarını anlayabileceklerine inanıyorlar...

Kısacası, altta yatan polisiye kurgunun yanı sıra, kitap, tarihi yönüyle de sizi alıp kuşatıyor...
Hatta havalar biraz serinlesin, kitaptaki mekanları bir bir gezmeyi planlıyorum :))

Ben çok beğendim, okumanızı tavsiye ederim,
veya okuyanlar var ise yorumları bekliyorum...;)

11 yorum:

Chilek dedi ki...

Tatlım süper burada ki hareket bereketten daha kitbımı elime alamadım desem? bugun itibariyle okumaya başlıycam inşallah gez gez nereye kadar ama değil mi?:PP

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Ben de bu gün başladım okumaya :)

Hande dedi ki...

Geçen yaz okumuştum, bahsettiğin gibi bu kitap sürükleyici hikayesinin yanısıra İstanbul gezi rehberi niteliği de taşıyor :) Kitaptaki mekanları gezme planım vardı hala gerçekleştiremedim, sonbaharda gezerken karşılaşırız belki :))

Elifinelizi dedi ki...

Bir kaç sayfa okuduktan sonra yoğunluğumdan kütüphaneme geri kaldırdım ve hevesele okuyacağım günü erteledim . İstanbulda öyle çok görmediğim yer varki . sanıyorum merakım oldukça artıcak :)

Didem Yazici dedi ki...

Bir turizm şirketi Ahmet Ümit'le birlikte tur düzenlemişti Eylül'de sanırım. İstanbul Hatırası kitabında geçen yerleri Ahmet Ümit anlatımıyla birlikte gezmiştik. Çok keyifliydi. Başka kitap turları olursa size de haber veririm :)

Meyra dedi ki...

zaten gelemedim haziranda şimdi ağustosa kilitlenmiş bir ruh haliyle okursam ne olur bana bilmek bile istemiyorum Selincim..liste yeterince kabarık birde kitabın getirdiklerini sevgili hiç kabul etmez sanırım:)) okumadım,okuyamadım ama en yakın kış günlerinde okunacaktır;)

Cemre dedi ki...

aynı senin gibi tatil= kitap okumak benim için de..ağustos başı çıkacağım tatil için kitap listem kabarıktı bak şimdi senin önerini de ekledim listeme..zira İstanbul aşığı biri olarak okumazsam kendimi ayıplarım :)

Yeşim dedi ki...

Sürpriz sonu olan tarihle örülü okuduğum en iyi polisiyeydi :) Okurken herkeste aynı hissi uyandırıyor sanırım. Ben de kitapta adı geçen mekanları görmeyi çok istiyorum. Kısmet ne zaman bakalım? :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Chilekcim,dün itibarı ile çok fazla okuyabileceğini sanmıyorum ama hadi bakalım,anladın sen :)))))))

Colette,yorumlarını çok merak ediyorum,paylaşırsan sevinirim :)

Handecim,kimbilir,belki :))

Elifinelizi,yeniden çıkartıp oku bence tatlım çok güzel ve çok öğretici bir kitap,aynı zamanda sürükleyici de :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Didem Yazıcı,gerçekten mi??Tüh kaçırdığıma çook üzüldüm :( Eğer olursa ve eğer haber verebilirseniz çok mutlu olurum :) sevgiler

Meyracım,ilk fırsatta oku,beğeneceksin :)

Cemre,tatil için birebir :) çok sürükleyici,vakit nasıl geçiyor anlamıyorsun :)

Yeşimcim,hem de ne sürpriz son yani ağzım açık kaldı :))))

Cansn dedi ki...

Ben hiç beğenmedim. Bir kere çok satar diye düşünülerek yapılmış bir kitap. Ciddi bir araştırma yapılmış yapılan araştırmaların üzerinde kitap oturtulmaya çalışılmış ama eğreti durmuş. Ayrıca sonu zorlama olmuş. Yani insan sevdiği aşık olduğu bir insanın nasıl öldüğüne dair bu kadar duyarsız olabilir mi. Hikayeye renk katsın diye verilen iki yardımcının aşkı tamamen yapmacık. Didişen ama bir türlü birbirlerine açılamayan sevigliler aman ne tatlı..Olmamış olmamış hiç olmamış. Kusura bakmayın bu kadar eleştirel yazdığım için ama bu kitap etkileyici bir roman diye okunmaz ancak İstanbul'un tarihi hakkında roman havasında bir şeyler öğrenelim diye okunur.
Sevgiler saygılar,
Canan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...