Pages

28 Ocak 2011 Cuma

Katı Yağsız Mozaik Pasta





Mozaik pastaya bayılırım...Annemin bir tarifi vardı, ben küçükken sürekli yapardı ama son zamanlarda iyice vazgeçti, hiç yapmaz oldu çünkü tarif hem çok kalorili hem de zaten anneme yasak; yumurtalar, katı yağlar boldu eski tarifte...
Geçenlerde aklıma geldi acaba olur mu nasil olur derken kendimi bu mozaik pastayı yaparken buldum :)
Uzun kalıbım olmadığı için ve de elimle yuvarlayıp şekil yapamadığım için aldım kek kalıbını ve sonuç bu oldu :) Evet uzun daha güzel olurdu kesin ama bu da fena değil değil mi :))

Tarifi de çok kolay, malzemeler sadece;
500 gr bisküvi,
2 çay bardağı süt,
1 çay bardağı şeker,
2-3 çorba kaşığı kakao,
Yarım bardak zeytinyağı
1 paket vanilya

Sütü ve şekeri eritiyoruz, yağ ve kakaoyu ekliyoruz, vanilyayı da ekledikten sonra karıştırıyoruz ve bisküvileri kırıp ekleyip karıştırıp (bisküvileri çok ezmeden) kalıba döküyoruz ve buzlukta bekletiyoruz...

Sonra da afiyetle yiyoruz...:)

Bu arada babama kalsa, o hala eski tariften yana ;)
Ama o kadar katı yağ ve yumurtaya karşın, bu tarif oldukça hafif ve
gönlümde kendine yer bulmayı başardı bile :))




HERKESE AFİYET OLSUN
VE
İYİ HAFTASONLARI :)))))

7 yorum:

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Selincigim,
Ben de bahsettigin sebeplerden mozaik pasta yapmayı bırakıştım, ama bunu bir denemeli gercekten cok hafif gorunuypr. Ellerine saglik canim,

lolipu dedi ki...

mozaik pastaya bayılırım. Bu tarifi de merak ettim şimdi. denemeli ve tatmalı:))

Adsız dedi ki...

ben de böyle yapıyorum ama daha yaparken sıcak sıcak yediğim için pasta falan kalmıyor buzdolabında bekleyecek:)
afiyet olsun

nehircce dedi ki...

Sana da iyi haftasonları canım afiyet olsunnnn :)

Selin Ergeçer dedi ki...

Bir porsiyon Öykü, canımm çok teşekkür ederimm, gerçekten hafif, mutlaka dene :))

Lolipu, bakalım benim gibi mi düşüneceksin yoksa babam gibi mi :))

Anne müdürü, ah nasıl anladım seni, ben de kek vs tipi şeylerin soğumasını hatta ılınmasını bile bekleyemem, sıcak sıcak yerim :)


Nehircce, çok teşekkür ederim canımcım :)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık harika gözüküyor hem de iyi fikir hafif ve kek kalıbı sevgiler Selincim güzel hafta sonları :))

Selin Ergeçer dedi ki...

Burcucumm çok teşekkür ederimm :)) dene bakalım beğenecek misin? iyi haftasonları :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...