Pages

31 Mayıs 2011 Salı

HACIKO ve TÜRLER ARASI DAYANIŞMA

Ülkemizde hayvanlar için yapılan yardımların, kurulan derneklerin az olduğunu hepimiz biliyoruz maalesef.
Tüm yapabildiğimiz, var olan yardım derneklerinin daha iyi işleyebilmesini sağlamak veya varlıklarını devam ettirebilmelerine yardımcı olmak. Bugün hayvanlar için çalışan 2 gruptan bahsetmek istiyorum sizlere.

Birincisi Haciko... Haciko bu derneklerden biri. Hayvanları çaresizlikten ve İlgisizlikten Koruma Derneği...
Geçenlerde rastladım haberlerine;Ömür Gedik bir albüm çıkartmış ve albümün tüm geliri Haciko'ya bağışlanacakmış. Şarkılarını biliyor muydum? Hayır... Önemli miydi? Koskoca bir hayır... Çünkü önemli olan Ömür Gedik'in söylediği şarkıların kalitesi veya güzelliği değil, nasıl şarkı söylediği umrumda bile değil. Gittim hemen albümden bir tane edindim, bu çorbada minik bir tuzum olduysa ne mutlu bana :)


İkincisi Türler Arası Dayanışma . Yonca Evcimik'in önderliğinde başlatılan bu projeye İstanbul Büyükşehir Belediyesi destek verince çalışmalar hız kazanmış. Peki nedir bu projenin amacı?

Projenin amacı bu;

Çocuklardaki 'şiddet' duygusunun 'sevgi' duygusuna dönüşmesini sağlamak amacıyla 'ŞİDDETE KARŞI SEVGİ' başlıklı teatral eğitim çalışmasını uygulayarak çocuklar ile hayvanlar arasında 'dostluk ve korumaya' yönelik bir iletişim kurmak.

Çocuklarda hayvanlara karşı 'merhamet, yardım ve koruma' duygularını geliştirirken, buna paralel olarak kişilik yapılarında 'yaşam hakkına saygı, sevgi ve paylaşma duygularının güçlenmesini sağlamak.
Çocuklarda kendinden küçükleri, yaşıtlarını ve zaman zaman da büyüklerini de hedef alacak boyutlara ulaşmış olan insana karşı şiddeti önlemek. Ekolojik denge içinde 'insan, doğa ve hayvanın' bir bütün olduğunu, bu unsurlardan birinin zarar görmesinin diğerlerini de etkileyeceğini anlatmak.

2011/2012 eğitim - öğretim yılı içerisinde İstanbul genelinde öncelikle HAYTAP temsilciliklerimizin olduğu 39 Belediyeye yönelik hayvan bakım evlerine ziyaret edilecektir.Beraberinde Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte belirlenecek okullardaki binlerce ilkokul öğrencisine, direkt olarak ulaşılacaktır.(http://www.turlerarasidayanisma.com/proje-hakkinda.html)


Bence projenin amacı çok güzel. Keşke gerçekleşse ve çocuklarımızın sevgi ve merhamet duyguları gelişse...
Eminim, o zaman ülkemiz daha yaşanılası daha güzel daha iyi bir yer haline dönüşecek...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...