Pages

21 Aralık 2012 Cuma

Fıstıklı Vinegret Soslu Kuşkonmaz



Madem bugün cuma, önümüzde uzuun bir haftasonu var, o halde bugün bir tarif vermeliyim dedim kendi kendime...Hem belki haftasonu değişik bir yemek denemek istersiniz kimbilir :)

Yapımı çook kolay ama bir o kadar da lezzetli bir meze olan fıstıklı kuşkonmaz, "kuşkonmaz hayatta yemem" diyen sevgiliye bile güzel geldi,e daha ne diyeyim ;)

Bu meze için gerekli malzemeler şöyle;

- 1 kavanoz kuşkonmaz (isterseniz siz haşlayabilirsiniz ama ben kavanoz kullandım,daha pratik oldu),
- 1 paket dolmalık fıstık,
- Bir avuç maydanoz,
- 1 çorba kaşığı yağ,
- 1 tatlı kaşığı su, 
- 2 adet sarmısak,
- 1 çay kaşığı şeker,
- 2 çorba kaşığı limon suyu,
- 1 çay kaşığı hardal,
- 1 çay kaşığı sirke,
- Tuz,
- Karabiber

Kuşkonmaz harici tüm malzemeyi rondoya atıp iyice püre halini almasını sağlıyoruz.
Sonra da kuşkonmazı bu karışıma iyice buluyor, servis saatine kadar buzdolabında bekletiyoruz.

NOT: rondodaki malzemelerin ölçüsünü damak tadınıza göre eksiltip arttırabilirsiniz. 
NOT2: kuşkonmazların servis öncesi en azından birkaç saat buzdolabında bu harç içinde kalması gerekiyor ki lezzeti iyice içine çeksin. Mesela ben 1 gece önceden yapıp buzdolabına attım ve sonuç mükemmel oldu :)


Şimdiden herkese afiyet olsun ve mutlu haftasonları :))







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...