Pages

6 Eylül 2011 Salı

Paris Notları 1

Dünkü postumda Paris fotografları ile dolu bir, Paris postu hazırlayacağımı söylemiştim sizlere...Söylemiştim ama nereden başlasam nasıl devam etsem bilemiyorum...En iyisi ben şöyle bir başlayayım da gerisi nasılsa gelir :)

Efendim Paris çok büyük bir şehir. Çok büyük ve çok güzel, çok da romantik bir şehir. Koskocaman meydanları var. O kadar kocaman ki sokakları, caddeleri, yürü yürü bitmiyor :) Bu yüzden şehri metro ile gezmek iyi bir alternatif olabilir. Biz genelde yürümeyi tercih ettik hatta bu yüzden çoğu yere yetişemiyoruz gibi hissetsek de yerin altına girmeye gönlümüz razı olmadı. Yine de metro kullanacaklara bir tavsiye; 10'lu bilet veya 5 günlük sınırsız bilet alıp, ulaşımı daha ucuza halledebilirsiniz,aklınızda olsun ;)

Biz ilk gün havaalanından şehre "Roissybus" ile geldik. Roissybus için havaalanından bilet alıp, şehre kolayca ulaşabiliyorsunuz.Ancak söylemeden geçemeyeceğim;aslında her 15 dk.da bir otobüs gözükmesine rağmen,biz tam 50 dakika bekledik.Hatta neredeyse pes edip taksiye binecektik ki otobüs geldi de binebildik. Otobüs, Madeleine bölgesinde bulunan Opera Binasının yakınlarında bizi bıraktı, otelimiz de zaten Madeleine Bölgesinde olduğu için,otele kolayca vardık ve o gün, şehrin kuzey kısımlarını aradan çıkartalım dedik. Yürüyerek Montemarte'a kadar çıktık. Oradan, Sacre Coeur Kilisesinin olduğu yere ise funiküler ile çıktık. Kilise yüksek bir tepede kaldığı için,şehri yukardan seyretmek de ayrı keyifli oluyor aklınızda olsun ;)
İşte Sacre Coeur Kilisesi;

Daha sonra Sacre Coeur'un arka sokaklara daldık, Place Du Tertre denen bölgedeki sokaklar cıvıl cıvıldı, ressamlar, gezenler, turistler...Kesinlikle görmeden dönmemeniz lazım. Tam oralarda gezinirken bir tren gördük hani şu lunaparklarda olan türden birşey... Sacre Coeur'dan aşağı ise o trenle indik hatta o kadar güzel yapmışlar ki, önemli noktalardan geçerken sağda şu, solunuzda şu var gibi anonslar da yapılıyordu.

İkinci gün, Eiffel'e çıktık. Ortalama 30 dk. kadar bekledikten sonra,asansörle yukarı çıktık. İşte bu da Eiffel'den Paris şehrinin görüntüsü;

Bence Eiffel'den sonra, Trocadero Meydanından Arc De Triomphe'e, oradan da Champs Elyeese üzerinden Concorde Meydanı'na bir yürüyün, Paris'in sokaklarının ne kadar keyifli olduğunu göreceksiniz, o mis gibi havayı içinize çekin,şehre aşık olacağınızdan eminim :))

Bu arada Eiffel, gece bir başka güzel...Her saat başı ışıkları yanan Eiffeli, gece görebileceğiniz en güzel yer; Palais De Chaillot...

Biz 2. gece, Moulin Rouge'a gittik. Çok kalabalıktı ama şov,gerçekten muhteşemdi. O kostümler, danslar, koreografi vs görülmeye gerçekten değer. Yemekli plan yapabileceğiniz gibi, sadece içkili menüyü alıp da, şovu izlemeniz mümkün. İçeriye fotoğraf makinesi almadıkları için ancak dışarıyı fotograflayabildim;

3. gün; Louvre Müzesini gezdik...Müzeye girince şu meşhur Mona Lisa Tablosunun oklarını görüyorsunuz. Sanki herkes oraya gidiyor gibi bir durum var :) Tablonun önünde öyle bir kalabalık var ki, yakınına yaklaşamıyorsunuz, eğer yaklaşıyorsanız da şanslısınız demektir :))

Müzeden sonra, Jardin Des Tuluires'i gezmenizi şiddetle tavsiye ederim. Köpekleriyle yürüyüş yapanlar, yeşilliklerde dinlenenler ile çok huzurlu, kafa dinleyebileceğiniz bir yer. Biz parkta iyice dinlendikten sonra, Les Invalides'i gezdik ve günü bitirdik...

4. gün, yine yürüyerek St. Germain Bölgesine gittik. St. Germen, mutlaka görülmesi gereken bir yer. Latin Quarter olarak adlandırılan bölgeye yakın...Gündüz ayrı, gece ayrı cıvıl cıvıl, kalabalık. Cafeler, restaurantlar, mağazalar...Yok yok ;)

Oradan, şu ünlü Notre Dame Katedraline gittik. İşte Notre Dame;

Oradan da Paris'in ünlü, modern sanat binası olan Center Pompidou'ya gittik;

Daha sonra ise, Pantheon'a gittik...Pantheon da yine aynı bölgede yer alıyor. İçinde birçok Fransız Entellektüellerinin mezarları da bulunan Pantheon da görülmesi gereken yerler arasında...Bu arada,
Sorbonne Üniversitesi de Pantheon'un yakınlarında yer alıyor.Görmek isterseniz eğer, bina, gerçekten de etkileyici görünüyor hatta "ah keşke burada okuyabilseydim" diye düşünmedim dersem yalan olur ;)
Son gün de Marais Bölgesini de gezdik...Bastille, kitapçıların, küçük butiklerin olduğu, sanat galerilerinin bol olduğu bir bölge. Oraya uğramadan, orayı gezmeden Paris'ten dönmeyin sakın ;)

İşte, kabaca bizim gezimizin planı bu şekildeydi :) Az çok kafanızda birşeyler şekillenmiştir diye umuyorum. Ama tabii ki hepsi bu kadar değil. Benim gibi yemeğe düşkün birinin, postunda hiç yemekten bahsetmemesi size de ilginç gelmiştir eminim :P Nedenine gelince; onun için ayrı bir post yapmayı planlıyorum da onun için ;) Çünkü gerçekten çok güzel şeyler yedik, çok güzel yerlerde yedik :) Hepsini paylaşacağım ama bir sonraki postumda...;))