Pages

24 Haziran 2014 Salı

Enginarlı Crostini





Oldum olası enginarı çok severim. Severim ama hiçbir zaman kavanozlarda satılan enginar kalplerinden denememiştim. Bu ilk oldu ve rahatlıkla söyleyebilirim ki son olmayacak :)
Geçenlerde bir kutlama için farklı bir tarif arayışına girdim ve La Cucina Italiana Dergisinde gördüğüm bu enginarlı tarifi biraz değiştirerek, kendi yorumumu katarak uygulamaya karar verdim. Sonuç bence çok güzel oldu, farklı tatlarla birleşen enginarın ağızda bıraktığı lezzet, bizce sınıfı geçti :)

Yapılışı ise gerçekten çok kolay... Gelelim tarife;

Enginarlı üst için:
1 kavanoz enginar kalbi
Birkaç dal taze fesleğen
4-5 yuvarlak dilim keçi peyniri
2-3 diş sarmısak
Zeytinyağı
Az tuz

Pesto sosu (evden de yapabilirsiniz, ben hazır sos kullandım)

Ekmek dilimleri


Yapılışı:

* Bir kabın içerisine enginarları ince ince doğruyoruz. 
* İçine ince doğradığımız fesleğenleri katıyoruz.
* Sarmısağı rendeliyoruz
* Çatalla ufaladığımız keçi peynirini ekliyoruz
* Biraz zeytinyağı, 
* Biraz tuz katıyoruz

Ve enginarlı karışımımız hazır...
PS: İsterseniz bu karışımı daha önceden yapıp buzdolabında bekletebilirsiniz. Masa hazırlama telaşında, daha önceden yapılabilen karışımlar hayat kurtarır bilirim :) Ben crostinileri hazırlarken öyle yaptım :)

Servisten hemen önce ekmekleri hazırlamaya geliyor sıra...

* Ekmek tercihimi tam buğday ekmeğinden yana kullandım ben. Ekmek dilimlerinin üzerine biraz zeytinyağı sürerek, 2-3 dakika fırına sokuyoruz
* Çıtır olan ekmeklerin üzerine ince bir kat pesto sosu sürüyoruz
* Üzerine son olarak enginarlı karışımdan koyup ekmekler hala ılıkken servis ediyoruz...

İşte hepsi bu, sizce de güzel ve kolay bir atıştırmalık değil mi? :)



2 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

Malzemelere bakınca gayet hoş bir lezzet olduğu anlaşılıyor.Üstelik şık bir sunum.Ellerinize sağlık.

Selin Ergeçer dedi ki...

Sihirli Oklava, cok tesekkur ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...